28. heinäkuuta 2011

Minä lupasin olla satuttamatta itseäni

Ja se tarkoittaa luopumista. Vihreesilmäisestä.

Olen yrittänyt kirjoittaa viime lauantaisesta. Oltiin Rakkaustytön luona. Istuttiin kumialtaassa. Hurjan hauskaa.

Ja Vihreesilmäinen huusi minulle ja haukkui ja minä itkin puhelimeen kuinka paljon siitä välitän. Se kertoi sen entisestä. Oli pannut jotain Vihreesilmäisen lapsuudenkaveria. Kuinka klassista. Ja niiden erosta on jotakin vuosi ja silti tuohon sattuu, että minulla on sama nimi kuin sen entisellä.
Silti lupasin jälleen maksaa sille taksin, jos se tulisi pitämään minusta kiinni. Ja tulihan se. Ja heti oli kiinni rinnoissa ja jalkovälissä. Siinä taksikuskin edessä. Romanttista. Ja keskellä Tytön olohuonetta minä otin siltä suihin ja. Niin. Ja suihkussa taas oltiin ilman ehkäsyä. Vaikka tällä kertaa saatiinkin se kondomi jo samaan huoneeseen. Minä unohdin kuinka se oli hetki sitten sanonut minun olevan markkinatavaraa ja loukannut minua pahemmin kuin kukaan aikoihin.

Mutta aamulla kun se nousi siitä sängystä, minä leikin nukkuvaa. Kuuntelin kun se etsi sen vaatteita ympäri taloa ja sanoi Tytölle menevänsä ostamaan tupakkaa.
Se hulluus oli kadonnut. Minä nousin sängystä ja sanoin Rakkaustytölle, että minä en tahdo nähdä tuota enää. Sillä hetkellä minä en pitänyt siitä enää ollenkaan. Totta kai minä välitän siitä vieläkin, mutta lähinnä olen huolissani. Se on rikki. Enkä minä voi repiä itseäni sen sirpaleisiin. Minä en tahdo. Ja siksi minä en voi sitä enää tavata. Halua. Ja eroon pääseminen ei ole kovin vaikeaa, eihän se minuun itse ota koskaan yhteyttä.


Viikonloppuna oli muutakin. Sotkamopoika tosissaan kysyi muutanko sen kanssa sinne. Kauas. Pitää uskaltaa elää, se sanoi.
'Lähe oikeesti minun mukaan sotkamoon?'

Ja Sotkamo muuttui Joensuuksi, että minun ei tarvitsisi luopua haaveestani yliopisto-opinnoista. Ja kaikki on ihan hullua. Tämän piti olla leikkiä ja enää en tosissani osaa ajatella tästä mitään. Enhän minä oikeasti voi muuttaa jonkun puolituntemattoman kanssa satojen kilometrien päähän. Vaikka siihenkin sillä oli ratkaisu: tutustutaan. Ihana poika. Ja niin.

Lauantaina menen Sulon kanssa jäätelölle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti