12. helmikuuta 2014

tämä minä olen, halusin ja en.

"Ajattelin, että en kirjoita sinulle, että en häiritse sinua, mutta tässä sitä ollaan, taas." -Tomi Kontio

Miksi minä sinulle kirjoitan. Niin. En tiedä. Ehkä tämä on maailman huonoin idea. Mutta niissähän minä olen kamalan hyvä, tiedäthän. Ehkä minä en koskaan lähetä tätä sinulle. Ehkä sinä et koskaan lue tätä.

Minä pakotin itseni eilen treffeille miehen kanssa, joka ei herätä minussa yhtään mitään. Mutta ajattelin että jos annan jollekin toiselle mahdollisuuden, ehkä se on minun mahdollisuuteni unohtaa sinut. Sitten istuin farkkupaidassani siellä maailman hienoimmassa kahvilassa ja mietin vain jos sinä olisitkin ollut siinä vastapäätä. Hiukset sekaisin maailman suloisimpana olentona. Minä en ehkä olisi vihannutkaan jokaista hetkeä paikassa, johon en todellakaan kuulunut.

Tiedän kyllä että olen mokannut kaiken. Pahasti ja monesti. Typerä tyttö. Me tavattiin niin pahaan aikaan. Minä en osannut olla. Ja nyt minä en osaa olla ajattelematta sinua. Ja kun joku sanoi minulle, ettei kaikki voi kaatua yhteen virheeseen. Että jos ihminen katuu, se ehkä ansaitsisi toisen mahdollisuuden. Minä tahtoisin näyttää sinulle, että minusta on muuhunkin kuin sekoilemaan hulluna. Tuntemaan hulluna. Anna minulle mahdollisuus. Antaisitko.

Minä en ehkä todella lähetä tätä koskaan. Toisaalta. Itsensä auki repiminen toisen edessä olisi niin minua. Minä kaipaan sinua. Minä tahdon sinua. Enempää en sano, tiedät kyllä kaiken jo. Mutta. Niin. Minä en osata lakata ajattelemasta sinua tai toista mahdollisuutta. Ainakaan jos en pyydä sitä. Minusta on parempaan. Uskoisitko sinäkin sen?

-surkuhupaisa

9 kommenttia:

  1. Tämä on upea teksti! Kaikki ei tosiaan voi kaatua yhteen virheeseen. Älä lakkaa uskomasta, että sinullekin voi tapahtua jotain hyvää, parasta. Jos minulta kysyttäisiin, kehottaisin lähettämään tämän eteenpäin. Mutta ei kysytä, niin en sitten sano mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kysyin Rakkaustytöltä, se oli sitä mieltä ettei kannata lähettää. Taisi silti tippua kirje postilaatikkoon. "Jos olen fiksu, en tee sitä. Mutta hei. Enhän minä ole ennenkään ollut kamalan fiksu." Nyt vähän pelottaa.

      Poista
  2. Elämässä on joskus hyvä heittäytyä! Ei voi saada mitään, jos ei uskalla ja joskus astu tuntemattomaan ja katso mitä tapahtuu. Eikö pahin ole jo melkeinpä tapahtunut? Mikä olisi pahinta, mitä voisi nyt tapahtua? Älä lannistu vielä, ole vahva <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen ihmeissäni siitä, kuinka ihania ihmisiä täällä käy. Kiitos siitä. <3 Ja kirje. Se on viimeistään huomenna hänellä. En tiedä mitä ajattelisin. Se varmaan ajattelee, että olen vain säälittävä. Mutta jos se nyt jättää vastaamatta tai sanoo ei, tämä oli tässä. Sen jälkeen en puhu siitä, kirjoita. Ajattele,

      Poista
  3. Onko mitään vastausta tai reaktiota tullut?

    VastaaPoista
  4. Ei, ei lainkaan typerä tyttö, vaan rohkea! Jos et olisi tehnyt sitä, miettisit yhä, mitä pitäisi tehdä! Ole ylpeä itsestäsi, teit sen, mitä piti. :)

    VastaaPoista
  5. :)

    Itse olen kokenut niin paljon, sydänsuruja, toivottomuutta, yskinäisyyttä, rakkauden puutetta, hellyydenkipeyttä, hukassa olemista yms, että jotenkin voin samaistua näihin teksteihin.

    Mutta samalla tekee mieli ravistella ja puhua järkeä.

    Ota aikaa vain ja ainoastaan itsellesi, kokoa itsesi, eheytä itsesti (viittaan myös noihin ylempiin teksteihin) ja vasta, kun voit todella seisoa hyvillä mielin omilla jaloillasi ilman,että jalat ajoittain vajoavat varpaita tai ehkä nilkkojakin myöten mutaan, kannattaa alkaa etsiä sitä oikeaa ihmistä rinnalle. Niin on paras ennen kaikkea itsellesi, mutta myös sille miehelle, joka sinuun rakastuu.

    Olet pohtiva, herkkä, tunteikas, rohkea ja avoin ihminen! Ne on kaikki hirveän hienoja ominaisuuksia, pidä niistä kiinni! Säilytä heittäytymiskykysi, mutta muista heittäytyä ennen kaikkea omaa itseäsi ajatellen. :)

    VastaaPoista